Zoeken in deze blog

dinsdag 14 december 2010

Aqua Ride

Verloop Aqua-Ride

1. Brainstormen
Allereerst ben ik gaan denken wat ik met welk materiaal kon doen.
Met drankkarton kon je al gemakkelijk een chassis hebben maar dat vond ik niet echt mooi.
Dan dacht ik om een dreft fles te gebruiken als chassis maar dan wist ik niet hoe ik mijn
motortje in de fles zou kunnen krijgen.
Dan heb ik ook maar blik overwogen.

2. Keuze
Ik heb dan uiteindelijk voor blik gekozen.
Omdat je gemakkelijk de uiteinden van het blik kon gebruiken als wielen.
Met de rest van het blik kon ik dan gemakkelijk een chassis maken.










3. Elektrisch schema

Ik heb gekozen om aan de hand van een lange stok door mijn auto heen die diende als
schakelaar. Dus als het vooruit reed en dan tegen de muur reed, dan zorgde die stok ervoor dat
de schakelaar werd omgeslaan zodat de auto achteruit ging gaan rijden. Daarvoor heb ik een
6-polige schakelaar moeten gebruiken. Dan heb ik nog weerstandjes in de kring gebracht om
ervoor te zorgen dat er een duidelijk verschil was tussen het vooruit rijden en het achteruit
rijden.




4. Berekeningen/metingen
Aan de hand van de waarden van de weerstandjes kon ik ervoor zorgen dat het autootje dubbel zo rap vooruit reed als achteruit. Deze waarden stonden allemaal op het doosje waar de weerstanden in zaten. Ik moest er ook voor zorgen dat de ledjes dan wel nog genoeg stroom kregen om te kunnen branden.

5. Eindresultaat







video youtube: http://www.youtube.com/watch?v=hBa1eTMPenM

Felix Bufkens 1IPO3

1 opmerking:

  1. video werkt niet (waarschijnlijk zit er muziek in waar jij geen rechten op hebt)

    Verslaggeving D
    wagentje C

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.